Keulen Bonn Airport


//TODO -2:accessibleNav.headline-:

//TODO -2:accessibleNav.link.return-



//TODO -2:accessibleNav.headline.serviceGlobal-

Parkeren FAQs

Parkeren

 

Informatie over de locatie van de parkeergarages en over de parkeerkosten vindt u op de website bij het trefwoord Parkeren.

Ja, het is mogelijk om online een parkeerplaats te reserveren. Let op: om een parkeerplaats te reserveren dient u zich te registreren, resp. aan te melden. Dit kunt u doen via deze link: parking.koeln-bonn-airport.de
https://parking.koeln-bonn-airport.de

De maximale inrijhoogte bedraagt 1,95 m. Grotere voertuigen kunnen gebruik maken van Parkplatz Nord (parkeerplaats).

U steekt uw creditcard in de kaartlezer of u houdt de QR code, die op uw reserveringsbevestiging staat, voor de QR codelezer. Ook kunt u bij de reservering het kenteken van uw voertuig opgeven en hiermee in- en uitrijden.

Als u binnen de geboekte tijd (of de geldende coulancetijden) inrijdt, herkent de slagboom uw identificatiemiddel en gaat omhoog.

Vergeet niet, uw identificatiemiddel er weer uit te halen.

U moet voor het in- en het uitrijden hetzelfde identificatiemiddel gebruiken, d.w.z. het middel dat u bij de boeking heeft gekozen. U kunt de QR code op de reserveringsbevestiging ook gebruiken, wanneer u de creditcard als identificatiemiddel hebt opgegeven. Wanneer u bij de reservering het kenteken hebt opgegeven kunt u ook hiermee in- en uitrijden. Let op: de slagboom opent automatisch en u kunt direct inrijden.

U moet bij het inrijden in elk geval het door u opgegeven identificatiemiddel gebruiken. Anders kunt u het identificatiemiddel bij het uitrijden niet gebruiken. U kunt daarom het beste weer naar buiten rijden en opnieuw naar binnen. Het kan zijn dat u in dit geval parkeergeld moet betalen. Ga daarom voor het uitrijden met uw parkeerkaart naar de kassa-automaat.

Het door u gekozen identificatiemiddel moet minimaal tot het einde van de parkeertijd geldig zijn, omdat het identificatiemiddel anders helaas niet kan worden herkend. Als uw identificatiemiddel niet geldig is, kunt u de extra QR code op de reserveringsbevestiging gebruiken. Indien u bij de boeking het kenteken hebt opgegeven, kunt u dit ook ter identificatie gebruiken. 

Nee, u kunt direct met uw personenauto naar de uitgang rijden en het bij het inrijden gebruikte identificatiemiddel gebruiken. U houdt het identificatiemiddel voor de QR codelezer (reserveringsbevestiging) of schuift het in de kaartlezer (creditcard) van de slagboom bij de uitgang. Als u het kenteken bij de boeking heeft opgegeven en dit bij het inrijden heeft gebruikt, gaat de slagboom bij het uitrijden automatisch open.

In dit geval wordt de extra parkeertijd conform de voor de desbetreffende parkeergarage geldige tarieven (prijslijst) direct bij de uitrijslagboom van uw creditcard afgeboekt. Er wordt in het algemeen per uur afgerekend, maar indien het een langere periode betreft ook per dag en per uur. U ontvangt direct bij de uitrijslagboom een kwitantie als bewijs van deze betaling.

Indien u de parkeergarage uitrijdt voor het einde van de door u geboekte parkeertijd kunnen wij u helaas geen restitutie geven.

Bij alle inrij- en uitrijslagbomen vindt u een belknop, die u verbindt met ons servicepersoneel. Ons servicepersoneel staat 7 dagen per week en 24 uur per dag ter beschikking om uw vragen te beantwoorden. Als u de medewerker uw probleem voorlegt, helpen wij u graag verder.

De tekst "0 vrije parkeerplaatsen" betekent alleen dat er geen niet-gereserveerde parkeerplaatsen meer ter beschikking staan. Omdat u gereserveerd heeft kunt u gewoon inrijden met het door u gekozen identificatiemiddel. Wij garanderen, dat er een vrije parkeerplaats voor u is.

U kunt per boeking één keer in-, resp. uitrijden. Zodra u de parkeergarage uitrijdt vervalt uw boeking en kunt u niet meer inrijden zonder een kaartje te moeten kopen.

U kunt gratis omboeken, indien u zich heeft geregistreerd in het online boekingssysteem, u minimaal 24 uur van tevoren (voor het begin van de huurperiode) omboekt, en het begin van de vorige en de nieuwe huurperiode maximaal 24 uur uit elkaar liggen.

Als de omboeking leidt tot een gunstiger tarief, kan het verschil niet worden uitbetaald.

Indien u boekt zonder zich te registreren, kunt u de reservering niet wijzigen of upgraden.

U kunt uw reservering tot 12 uur voor de geboekte inrijtijd kosteloos annuleren.

Indien u geen gebruik maakt van een gereserveerde parkeerplaats, zonder dat u deze heeft geannuleerd, heeft u geen recht op vergoeding van het parkeergeld.

Tegelijk met de reserveringsbevestiging, die u per e-mail ontvangt, krijgt u ook een factuur (pagina 2). Op pagina 3 vindt u een eenmalige machtiging voor een SEPA incasso; u hoeft deze niet meer ondertekend naar ons terug te sturen. Om de volledige reserveringsbevestiging te lezen heeft u Acrobat Reader nodig; deze is gratis op het internet te verkrijgen.

U kunt bij ons eenvoudig betalen met een pinpas en een creditcard.

Flughafen Köln/Bonn GmbH brengt geen kosten in rekening voor reserveringen. 

Ja, u kunt voor dezelfde periode meerdere reserveringen maken. Kies in dit geval de QR code of het kenteken als identificatiemiddel voor het in- en uitrijden. De creditcard kan niet worden gebruikt voor diverse gelijktijdige reserveringen. 

De maximale parkeertijd bedraagt 10 dagen in P1 en 6 weken in P2, P3 en P-Nord. Als uw geboekte reservering in P1 de maximale parkeerduur van 10 dagen, en in P2, P3 of P-Nord die van 6 weken overschrijdt, dient u de parkeerkosten voor het deel dat de geboekte periode overschrijdt, achteraf te betalen bij het uitrijden of de kassa-automaat tegen de actuele tarieven van die parkeerplaats. 

Bij onlinereserveringen bedraagt de minimale parkeertijd voor de parkeergarages P1, P2, P3 en voor P-Nord 24 uur.

U kunt tot één uur voor het begin van de parkeertijd boeken voor de parkeergarages P1, P2, P3 en het parkeerterrein P-Nord. 

In dit geval kunt u via de functie "wachtwoord vergeten?" uw wachtwoord laten sturen naar het in het systeem opgeslagen e-mailadres. Wij adviseren u om hierna uw wachtwoord te wijzigen.

U kunt uw account zelf wissen onder "Mijn profiel" en "Gebruikersgegevens".

//TODO -2:accessibleNav.headline.service-

Skyline

//TODO -2:accessibleNav.link.return-