Keulen Bonn Airport


In-page navigatie:

Einde van sectie: terug naar navigatie binnen de pagina



Uitgebreid servicegebied van de website

Zoekgeraakte bagage / Lost & Found

Opsporing van bagage

Verlies van waardevolle voorwerpen/bagagedepot & balie voor gevonden voorwerpen

Voor ruimbagage is de desbetreffende luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk. Als uw bagage is vermist of beschadigd, adviseert Keulen Bonn Airport u om de volgende stappen te zetten:

Meld de vermissing of de beschadiging van uw bagage a.u.b. onmiddellijk bij de Lost & Found balie van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij of het bedrijf dat de bagage afhandelt. U vindt deze in de bagagehal. Als u thuis pas ontdekt dat de bagage is beschadigd, geldt een meldtermijn van zeven dagen.

Verlang een bewijs van aangifte van de vermissing of de beschadiging. Op de internetpagina van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij vindt u over het algemeen extra informatie hoe te handelen bij vermiste of beschadigde bagage.

Vorderingen tot schadevergoeding voor beschadigde en vermiste bagage zijn sinds 2004 internationaal geregeld in het Verdrag van Montreal. Het maximumbedrag bedraagt ca. 1.330 euro per persoon per stuk bagage met inhoud. Daarom dient u waardevolle voorwerpen altijd mee te nemen in uw handbagage en/of een bagageverzekering af te sluiten die eventuele hogere bedragen dekt. In geval van geschillen, of indien de luchtvaartmaatschappij niet reageert op uw verzoek, kunt u zich wenden tot de Duitse bemiddelende instantie voor het openbare personenverkeer, de Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr (SÖP) (www.soep-online.de).

Vermist je je bagage?

Met welke luchtvaartmaatschappij ben je gevlogen? In geval van verlies / beschadiging van een stuk bagage, is het volgende afhandelingsbedrijf verantwoordelijk voor u.

Lost & Found

Servicegebied van de website

Skyline

Einde van sectie: terug naar navigatie binnen de pagina