Veelgestelde vragen

Inchecken

U kunt hier zien bij welke incheckbalies u kunt inchecken voor uw vlucht. Als u uw vlucht met een sterretje markeert, wordt u automatisch op de hoogte gebracht van eventuele wijzigingen.

Vraag bij uw luchtvaartmaatschappij

Vraag bij uw luchtvaartmaatschappij wanneer het inchecken voor uw vlucht sluit.

Sommige luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om de avond van tevoren in te checken. Of uw luchtvaartmaatschappij deze service biedt, kunt u hier opzoeken.

Handbagage/Ruimbagage

Elke luchtvaartmaatschappij heeft haar eigen regels voor bagage en handbagage. Informeer voor vertrek bij uw luchtvaartmaatschappij.

Hier vindt u informatie over wat is toegestaan en verboden in de handbagage Veiligheidscontrole.

Aankomst

Het adres is: 

Keulen Bonn Airport
Kennedystraße
51147 Keulen

Klik hier voor meer informatie over hoe u hier kunt komen.

De luchthaven is gemakkelijk te bereiken met interlokaal en lokaal vervoer. Onder andere ICE- en S-Bahn-treinen stoppen op het treinstation en er zijn ook talloze busverbindingen. Alle informatie voor uw reis met het openbaar vervoer vindt u hier.

Douane/Global Refund

Het hoofddouanekantoor in Terminal 1 (trap 2, niveau 0) is de klok rond geopend. Er is ook een tijdelijk loket. Je vindt alle informatie hier

De btw-teruggave (globale teruggave) is mogelijk bij TRAVELEX

.

Overige

Roken is mogelijk in de veiligheidszone in beide terminals. In Terminal 1 hoort de rooklounge bij Cafetiero (Gate B 70/73). In Terminal 2 bevindt deze zich tegenover Gate D 70.

 

U vindt alle vliegbestemmingen vanuit Keulen/Bonn hier

Als het bagagestuk verloren is gegaan tijdens de reis of in het vliegtuig, neem dan contact op met uw vliegtuigmaatschappij
Als het bagagestuk verloren is gegaan in de terminal of bij de veiligheidscontrole, neem dan contact op met het bureau voor gevonden voorwerpen

Als je iets bent kwijtgeraakt in de trein, op het station of in het openbaar vervoer, is het desbetreffende bureau voor gevonden voorwerpen van de vervoersmaatschappij verantwoordelijk. 

De contactgegevens van alle luchtvaartmaatschappijen bij CGN vind je op de overzichtspagina

p>De contactgegevens van de reisbureaus en touroperators die op de luchthaven vertegenwoordigd zijn, vind je hier.

Informatie over brengen en halen vindt hier.

Parkeren: In- en uitrijden (algemeen)

De maximale instaphoogte in P2 en P3 is 1,95 meter. Grotere voertuigen kunnen gebruik maken van de noordelijke parkeerplaats of P1.

Motoren of scooters kunnen tegen het reguliere tarief worden geparkeerd in parkeergarage 2 in de aparte veiligheidszone (niveau 4, sector D).

Gebruik hiervoor de centrale slagboom die vanaf de snelweg naar niveau 4 in P2 leidt. Neem geen normaal ticket bij de slagboom, maar gebruik de intercomfunctie. U krijgt dan een ticket van de kassa en de slagboom wordt handmatig geopend. Vervolgens wordt het beveiligingsgebied voor het parkeren van de motor/scooter geopend.

Na het parkeren moet het ticket worden gevalideerd bij de kaartautomaat (naast het loket) tegen het reguliere tarief. Spreek daarna de kassa aan, zodat de beveiligingszone kan worden geopend. Druk nogmaals op de intercomfunctie bij de uitgangsbarrière. De slagboom wordt dan weer handmatig geopend.

Er is een belknop bij alle in- en uitgangen die je doorverbindt met het servicepersoneel. Het servicepersoneel is 24 uur per dag beschikbaar om je vragen te beantwoorden. 

Klassiek: Bij het binnenrijden van de parkeergarage bij de centrale slagboom wordt een ticket ingenomen. Deze is gekoppeld aan het kenteken van uw voertuig en hiermee kunt u zonder ticket elk ander parkeergebied in- en uitrijden. Als u uw parkeergeld bij een betaalautomaat wilt betalen, moet u dit ticket bij de betaalautomaat inwerpen.

Reservering: Als er geen kenteken is ingevoerd bij de online reservering, wordt de slagboom geopend door de QR-code in de bevestigingsmail te scannen.

Binnen de vrije transittijd (maximaal één keer per dag) opent het ticket de slagboom naar de uitgang zonder aparte validatie, tenzij de slagboom automatisch opent.

Bij de uitgang kun je betalen met Apple Pay, Google Pay of creditcard (Amex, MasterCard, VISA). Bij de ticketautomaten kun je betalen met contant geld, Apple Pay, Google Pay en creditcard (Amex, MasterCard, VISA).

Na het passeren van de slagboom kunt u direct voor de terminals gratis stoppen binnen een vrije doorrijtijd van tien minuten (maximaal één keer per dag). Na afloop van de vrije doorrijtijd geldt het geldende tarief volgens de parkeertarieftabel.

Als u wilt parkeren op parkeerterrein P2 of P3, wordt u daarheen geleid vóór de centrale slagbomen. Wie in parkeergarage P1 wil parkeren, moet door de centrale slagboom bij de ingang van de terminal. Klanten met een online reservering voor parkeerplaats P1 gebruiken hun identificatiemedium bij de eerste slagboom/centrale slagboom.

Het servicepersoneel van de luchthaven zal dergelijke gevallen ter plaatse controleren en ophelderen.

Parkeren: In- en uitrijden (reservering)

Als u binnen de gereserveerde tijd binnenrijdt (of binnen de geldige respijtperiode volgens uw reserveringsbevestiging), herkent de slagboom uw identificatiemedium en gaat hij open.

Als u het kenteken van uw voertuig hebt ingevoerd als onderdeel van uw reservering, gaat de slagboom automatisch open via kentekenherkenning. In principe kunt u altijd de QR-code op uw reserveringsbevestiging voor de QR-codelezer houden om de slagboom te openen.

Dit is ook geldig ongeacht het opgeslagen kenteken en opent de slagboom zelfs als je met een ander kenteken dan het opgeslagen kenteken naar binnen wilt.

U kunt een van de identificatiemiddelen die zijn opgeslagen voor deze reservering gebruiken voor het in- en uitrijden. U vindt de identificatiemiddelen op uw reserveringsbevestiging. Als u het kenteken van uw voertuig hebt opgeslagen, moet dit automatisch worden herkend wanneer u de parkeergarage in- en uitrijdt en moet de slagboom opengaan. Als u de parkeergarage meer dan 12 uur voor de gereserveerde uitgang wilt verlaten, wordt het kenteken om veiligheidsredenen niet geaccepteerd bij de uitgang en moet u een ander identificatiemedium gebruiken om uit te rijden. U kunt altijd de QR-code op uw reserveringsbevestiging gebruiken ter identificatie.

Je kunt de QR-code van je reservering gebruiken om het ticket dat je per ongeluk hebt genomen bij het betaalstation te valideren en zo je reservering te activeren. Om dit te doen steek je eerst het papieren ticket in de automaat, waarna het reguliere parkeertarief wordt weergegeven. Houd nu de QR-code van je reservering voor de scanner van het betaalstation. Het ticket wordt gevalideerd en blijft in de automaat. Om de parkeergarage te verlaten, gebruikt u een van de identificatiemiddelen die voor deze reservering zijn opgeslagen.

In dit geval wordt voor de langere parkeerperiode parkeergeld in rekening gebracht volgens de parkeertarieven van de betreffende parkeergarage. Parkeren wordt in de regel per uur berekend, of per dag in het geval van langere overschrijdingen. Extra betalingen kunnen worden gedaan met Apple Pay, Google Pay of een creditcard (MasterCard, Amex, VISA) bij de uitrijautomaat. Als je geen creditcard hebt, kun je het extra bedrag betalen door de QR-code van je reservering te scannen bij een van onze betaalautomaten. Je ontvangt een betalingsbewijs.

Nee, u kunt direct naar de uitgang gaan met uw auto en het identificatiemedium gebruiken dat u bij de ingang hebt gebruikt. Als je het kenteken van de auto hebt ingevoerd bij de reservering en hebt gebruikt bij binnenkomst, gaat de slagboom automatisch open bij het verlaten van de slagboom. Als je een QR-code hebt ingevoerd, scan deze dan ook bij de uitgang.

Is er een terugbetaling als ik eerder vertrek dan geboekt?

De weergave "0 vrije parkeerplaatsen" betekent dat alleen degenen die niet online een parkeerplaats hebben gereserveerd niet meer kunnen inrijden. Als klant van een gereserveerde parkeerplaats kunt u nog steeds inrijden met het door u gekozen identificatiemedium. Wij garanderen dat er een parkeerplaats voor u vrij is.

De reservering geeft je één keer toegang tot en één keer toegang tot de gereserveerde parkeerplaats. Zodra je de parkeergarage verlaat, wordt je reservering als geldig beschouwd en kun je niet opnieuw naar binnen zonder een ticket te nemen.

Parkeren: Onlineboekingen

Gratis omboeken is eenmalig mogelijk, afhankelijk van beschikbaarheid, als de klant zich heeft geregistreerd in het online boekingssysteem, de omboeking minstens 12 uur van tevoren (voor het begin van de geboekte huurperiode) wordt gedaan en er niet meer dan 24 uur zit tussen het begin van de vorige en de nieuw geboekte huurperiode. Als door de omboeking een gunstiger tarief wordt gekozen, is betaling van het verschil niet mogelijk. Als een boeking wordt gemaakt zonder registratie, is het niet mogelijk om de reservering te wijzigen of te upgraden.

Je kunt je reservering tot 12 uur voor de geboekte entree annuleren. Terugbetaling van de reserveringskosten van €3 is uitgesloten. Als je de gereserveerde parkeerplaats niet gebruikt zonder te annuleren, heb je geen recht op restitutie van de parkeerkosten.

Als geregistreerde klant kun je je kenteken wijzigen. Log in op je gebruikersaccount en voer je bijgewerkte kenteken in onder Identificatiemiddelen. Het is ook mogelijk om de parkeerplaats te betreden zonder een correct opgeslagen kenteken met behulp van de QR-code als identificatiemedium, die je in je reserveringsbevestiging hebt ontvangen. De QR-code blijft hetzelfde na een kentekenwijziging.

De minimale parkeertijd voor online reserveringen is 24 uur voor parkeergarages P1, P2 en P-Noord en 48 uur voor P3.

Voor de parkeergarages P1, P2, P3 en de parkeergarage P-Noord is reserveren mogelijk tot 1 uur voor aanvang van het parkeren (beperkt contingent).

Je ontvangt ook een factuur bij de boekingsbevestiging die je per e-mail ontvangt. Zorg ervoor dat je het juiste factuuradres opgeeft bij het boeken, want dit kan later niet meer gecorrigeerd worden.

De luchthaven brengt €3 reserveringskosten in rekening.

Ja, je kunt meerdere boekingen maken voor dezelfde periode.

Voor online reserveringen moeten de parkeerkosten en de reserveringskosten die op het reserveringsscherm worden getoond, onmiddellijk na de reservering vooraf worden betaald via Apple Pay, Google Pay, PayPal of creditcard (Master Card, VISA of American Express). Het betaalmiddel (Apple Pay, Google Pay, PayPal of creditcard) moet ten minste geldig zijn tot het einde van de huurperiode die in de reserveringsbevestiging wordt vermeld.

Aanwezige parkeerders betalen het parkeergeld na het parkeerproces via Apple Pay, Google Pay, creditcard (Master Card, VISA of American Express) bij een betaalautomaat of bij de uitgang. Contante betalingen zijn alleen mogelijk bij geldautomaten.

Je kunt de QR-code van je reservering gebruiken om het ticket dat je per ongeluk hebt genomen bij het betaalstation te valideren en zo je reservering te activeren. Om dit te doen steek je eerst het papieren ticket in de automaat, waarna het reguliere parkeertarief wordt weergegeven. Houd nu de QR-code van je reservering voor de scanner van het betaalstation. Het ticket wordt gevalideerd en blijft in de automaat. Om de parkeergarage te verlaten, gebruikt u een van de identificatiemiddelen die voor deze reservering zijn opgeslagen.

Barrièrevrij reizen

Ja, om ervoor te zorgen dat je precies de assistentie krijgt die je nodig hebt, moet je je luchtvaartmaatschappij, reisbureau of touroperator bij het boeken van je vlucht (ten minste 48 uur voor je vlucht) op de hoogte stellen van je assistentiebehoeften.

Ja, informeer je luchtvaartmaatschappij, reisbureau of touroperator bij het boeken van je vlucht als je assistentie nodig hebt (ten minste 48 uur voor je vlucht).

Als u uw behoefte niet van tevoren hebt geregistreerd, meld u dan bij een van de "call points", bij het inchecken of bij een van de PRM-servicepunten. U krijgt dan zo snel mogelijk hulp, maar vooraf aangemelde passagiers hebben voorrang.   

 

Hulphonden (alleen honden) mogen gratis vliegen. Meld uw hond aan bij het boeken van uw vlucht, maar niet later dan 48 uur voor de vlucht.

Ja, registreer je rolstoel of mobiliteitshulpmiddelen bij de luchtvaartmaatschappij of reisagent wanneer je je vlucht boekt (maar niet later dan 48 uur voor de vlucht).

Als je op de luchthaven aankomt met een rolstoel/rollator, kun je deze bij de check-in inleveren en een rolstoel gebruiken tot aan de gate. Je kunt de rolstoel ook bij je houden totdat je aan boord van het vliegtuig gaat.

Registreer uw elektrische rolstoel bij het boeken van uw vlucht. Er kunnen beperkingen zijn (bijvoorbeeld met betrekking tot het type accu). U kunt de relevante informatie opvragen bij uw luchtvaartmaatschappij

In de regel mag u uw elektrische rolstoel houden tot u aan boord gaat (afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij).

Nee. Voor handbagage gelden dezelfde regels als voor alle passagiers. Medische benodigdheden zijn hiervan vrijgesteld.

Eén begeleider is toegestaan. Gezinnen met kleine kinderen mogen bij elkaar blijven. Begeleidende personen moeten zich melden bij het inchecken.

De service is gratis.

Parkeerplaatsen voor mensen met beperkte mobiliteit zijn beschikbaar in de parkeergarages op speciaal gemarkeerde plaatsen.

Verdere informatie

Ga naar de incheckbalie van je luchtvaartmaatschappij en zeg dat je de dienst hebt aangemeld. Het incheckpersoneel zal het Duitse Rode Kruis informeren en je laten zien waar je moet wachten. Je wordt ongeveer 1 uur voor vertrek opgehaald en naar de gate gebracht.

Ja. Als u hulp nodig hebt vanaf het treinstation, de taxistandplaats of het busstation, gebruik dan onze hulppunten. Het Duitse Rode Kruis haalt u daar op en begeleidt u naar de check-in.

Zoeken
Opgeslagen vluchten
Je hebt nog geen vluchten opgegeven.

Wil je pushberichten ontvangen over wijzigingen aan je vlucht? Je moet hiervoor eenmalig toestemming geven.

Deze functie is alleen beschikbaar op iOS-apparaten als je de pagina op je startscherm plaatst.